A jsou na světě! / We are born!

Dejzinka se nám konečně rozrodila - včera ve 22:20 začala klukama a dnes skončila v 6:05 holčičkou. 

Celkem 12 štěňátek.

Máme všechny barvy (2 černé fenky, 3 čzn fenky a 1 plavá; 2 plaví pejsci, 2 čzn, 2 černí) .

Zpočátku byly váhy od 215 po 389 g, což nás velmi překvapilo, očekávali jsme - podle tabulek - půlkilové medvídky. O ty malé mám docela strach. Až později nám došlo, že při takovém počtu nemůže rodit půlkilová štěňátka :D . Největší je fenka černoznakatá - 433 g.

Dost jsem byla zaskočena křehkostí pupeční šňůry - všechny se samy utrhly cca 2-3 cm od štěněte. Kromě 1 štěněte šla všechna ven přední polohou. Prcci se hned přisávali a přesto kňourají - to neznám. Dejzi je pečlivá máma, naprosto mi důvěřuje, prcky čistí a olizuje až nadměrně - jsou skoro pořád mokří - chjo- se nautírám.

Dokrmuji z lahvičky

   

a už jsme stihli dopoledne i veterinu- neviděla a nezachytila jsem ani jednu placentu,  UZV a RTG taky nic nezachytil, pro jistotu jsem dostala pro Dejzi Oxytocin.

Štěňátka jsem už rozlišila - zatím lakováním drápků na zadních prstíkách, uvidím, jak se osvědčí, z vlnitých obojků mám strach, aby se neuškrtila - jsou to rychlolezci.

Tady můžete sledovat vývoj štěňátek - Chovatelský deník: